کمپانی اپل گوشی آیفون را در سال 2007 عرضه کرد. چهار سال بعد، 35 درصد از بزرگسالان آمریکایی مالک یک گوشی هوشمند بودند. این عدد در حال حاضر 77 درصد است. در سال 2014، تعداد تبلتها و گوشیهای هوشمند موجود در جهان از تعداد افراد روی کره زمین بیشتر بود و به طور متوسط هر خانوار آمریکایی از 5 دستگاه استفاده میکرد. امروزه به طور متوسط هر مشتری تقرییا 4 دستگاه دیجیتال دارد.
چرا بازاریابی شخص محور، آینده بازاریابی است؟
روشهای تکنولوژی و بازاریابی ما باید انعطاف پذیر باشند تا رفتار مصرف کننده معاصر را انعکاس دهند. در یک جهانی که به طور فزاینده از گوشیهای هوشمند استفاده میشود و کاربران 86 درصد از زمان خود را در اپلیکیشنها میگذرانند، بازاریابان دیگر نمیتوانند برای کسب چشماندازهای دقیق به کوکیها اعتماد کنند. به این آمار خوب دقت کنید:
58 درصد از محاسبات بر مبنای کوکیها اغراقآمیز هستند
35 درصد از اطلاعات دموگرافیک بر مبنای کوکیها نادرست هستند
12 درصد از تبدیلات توسط کوکیها از دست رفتهاند
اگر یک تاکتیک ضروری برای بازاریابی دیجیتال مانند کوکیها قدیمی شده است، بازاریابان باید چکار کنند؟ چه چیزی به عنوان زیربنای استراتژی بازاریابی دیجیتال جایگزین کوکیها خواهد شد؟
افراد را هدف قرار دهید، نه دستگاهها را
برای تعامل موثر با مشتریان دیجیتال امروزی، بازاریابان باید یک تغییر پارادایم را بپذیرند: آنها باید هدفگیری دستگاهها را متوقف کرده و روی هدفگیری افراد متمرکز شوند. بازاریابی شخص محور به بازاریابان اجازه میدهد با رهگیری یک کاربر در طول چندین دستگاه و کانال، یک تجربه مشترک را به مشتری ارائه دهند.
هسته اصلی بازاریابی شخص محور این است که بتوانید افراد را فارغ از دستگاه مورد استفاده آنها برای ارتباط با برندتان، شناسایی کنید.
شناسه های تأیید شده در پلتفرمهای اجتماعی یا پایگاههای CRM باید به دستگاه های قابل حمل مانند تلفن های هوشمند و تبلتها متصل شوند. شناسایی متقابل دستگاه این امکان را بوجود میآورد که دادههای قطعی با دادههای شخصی و دادههای احتمالی با هم ترکیب شوند.
برای انجام فرآیند شناسایی متقابل دستگاهها، بازاریابان باید یاد بگیرند که به اطلاعات شخص اولی مانند لاگینها به فیسبوک و اطلاعات ذخیره شده در CRM ها متکی باشند و به سایر اطلاعات شخص ثالث مانند کوکیها و رهگیریها اعتنایی نکنند.
یک استاندارد طلایی جدید
مزایای بازاریابی شخص محور، گسترده و قدرتمند است. با سرمایهگذاری روی این نوع از بازاریابی، کمپانیها میتوانند چشمانداز عمیقتری نسبت به رفتارها و اولویتهای مشتریان خود به دست آورند. تیمهای بازاریابی میتوانند محتواهایی را خلق کنند که بیشتر با مخاطبانشان مرتبط باشد و بتواند در هر مرحله سفر مشتری، با آنها وارد تعامل بهتر و پایدارتری شود.
به همین خاطر است که بسیاری از کسب و کارهای مطرح و کارشناسان، بازاریابی مبتنی بر شخص را «یک استاندارد طلایی برای بازاریابی» نامیدهاند. به گفته Danielle Lee، با بازاریابی مبتنی بر شخص، شما اطمینان بیشتری دارید که پیامتان به دست مشتری میرسد و به کسب نتایج قابلاندازهگیری منجر میشود. به آمارهای زیر نگاه کنید:
در سال 2014، 65 درصد از بازاریابانی که در نظرسنجی Digiday شرکت کردند، گفتند که آنها قبلا روی کمپینهای شخص محور سرمایهگذاری کردهاند و یا در حال برنامهریزی برای آن هستند
در سال 2015، 77 درصد از بازاریابانی که استراتژیهای شخص محور را اجرایی کرده بودند برنامه داشتند تا سرمایهگذاری روی این بخش را افزایش دهند.
سال گذشته، 48 درصد از خریداران رسانهها گزارش دادند که سرمایهگذاری روی کمپینهای تبلیغاتی شخص محور به سرعت در حال افزایش است
نتایج یک تحقیق در سال 2016 مشخص کرد که 56 درصد از بازاریابان برنامه داشتند تا سرمایهگذاریهای خود را روی کمپینهای cross-device در سال 2017 افزایش دهند.
منبع:برترینها
انتهای پیام/
بازاریابی دیجیتالی یا دیجیتال مارکتینگ، نوعی بازایابی محسوب میشود که در بستر اینترنت عمل کرده و انواع مختلف دارد.
این سبک از بازاریابی که در دهههای اخیر در کشورهای مختلف باب شده است علاوه بر اشتغالزایی برای افراد، در صورتی که تمامی مراحلش بهدرستی عمل شود درآمدزایی فوق العادهای دارد.
بازاریابی دیجیتال یک اصطلاح کلی برای انواع بازاریابی آنلاین به حساب میآید.
صنایع به کانالهای دیجیتال مثل جستجوی گوگل، شبکههای اجتماعی، ایمیل و وب سایتها نفوذ کرده اند و از این طریق با مشتریهای فعلی و احتمالی آینده خود ارتباط برقرار می کنند.
مفهوم بازاریابی در این امر تغییری نکرده است و مانند قبل ارتباط با مخاطب در مکان درست و در زمان مناسب معنی می شود.
از خود وب سایت گرفته تا برندسازی آنلاین، تبلیغات دیجیتال، بازاریابی ایمیلی، بروشورهای آنلاین و فراتر از آنها روشهایی اند که همه زیر چتر بازاریابی دیجیتال قرار میگیرند.
فعالیتهای دیجیتال مارکتینگ شامل اقدامات زیر است:
• سایر فرمهای رسانههای دیجیتال
• بازاریابی از طریق شبکههای اجتماعی
• بازاریابی از طریق تاثیرگذاری
• بازاریابی محتوایی
• اتوماسیون محتوا
• تجارت الکترونیک (e-commerce)
• تبلیغات نمایشی (بنری و کلیکی)
• دیسکتهای نوری و دیسکتهای بازی
• بهینه سازی موتور جستجوگر یا همان سئو (SEO)
• مانورهای بازاریابی (Campaign Marketing)
• کتابهای الکترونیکی
به علاوه دیجیتال مارکتینگ را می توان به سایر کانالهای غیر اینترنتی رسانههای دیجیتال مانند تلفنهای همراه (SMS, MMS)، خدمات پاسخ دهی تلفنی و یا متن پیام گونه تلفن در حالت انتظار نیز گسترش داد.
فرآیند بهینه سازی وب سایت برای اینکه بتوانید در صفحه نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری بگیرید؛ بنابراین تعداد ترافیک طبیعی (یا رایگان) که وب سایتتان دریافت میکند افزایش پیدا خواهد کرد.
تولید و تبلیغ محتوا با هدف معرفی و شناساندن برند، رشد ترافیک، جذب کاربر دائمی یا مشتری.
بازاریابی داخلی به نظریه قیف کامل اشاره دارد و هدفش جذب، تبدیل، نزدیکی و خرسند کردن مشتریهاست و این کارو از طریق محتوای آنلاین انجام میدهد.
تبلیغ برند و محتوا در شبکههای اجتماعی برای معرفی برند به مردم، هدایت ترافیک به وب سایت شرکت و جذب کاربرهای دائمی.
در این روش هر بار که کسی روی تبلیغتان کلیک کند به منتشر کننده تبلیغ باید مبلغی رو پرداخت کنید، این نوع تبلیغات ترافیک را به سمت وب سایت هدایت میکند. یکی از رایجترین انواع تبلیغات کلیکی، گوگل ادوردز است.
در قرن حاضر، بدون شک دیجیتال مارکتینگ، مطمئنترین روش ارتباط دوطرفه بین تبلیغ کننده و مخاطب است.
در این نوع بازاریابی، میتوانید پیامها را به گونهای طراحی کنید تا به طور کامل پاسخگوی نیازها و خواستههای معین مخاطبان باشد.
در تبلیغات دیجیتالی میتوان بهراحتی و با صرف زمان و هزینه کم پیام بسیار جذابی طراحی کرد که ضمن اطلاع رسانی سریع و دقیق جایگاه خود را در فضای مجازی ارتقا داد.
۱. مهمتر از تعداد، کیفیت بازدید کنندگان است. یادتان باشد که همه مشتری شما نیستند!
۲. در کمپین دیجیتال مارکتینگ، فقط به دنبال اعداد و ارقام نباشید. زیرا دیجیتال مارکتینگ یک هدف نیست! یک وسیله و ابزار کمکی برای رسیدن به هدف است.
۳. تعداد تعاملات یعنی تعداد لایکها، نظرها، به اشتراک گذاریها حائز اهمیت است و این موضوع است که نهایتا به ارتقا< برند و فروش بیشتر شما کمک میکند.
۴. توجه به این نکته مهم است که هدف دیجیتال مارکتینگ افزایش تعاملات کاربران در وب سایت و شبکههای اجتماعی است؛ و در نهایت باید منجر به کسب درآمد و بازگشت هزینههای دیجیتال مارکتینگ شود.
۵. نکتهی مهم دیگر این است که بهینه سازی فقط برای وب سایتها نیست بلکه برای تمامی کمپینهای دیجیتال مارکتینگ، از جمله شبکههای اجتماعی است.
انتهای پیام/
قیمت انواع گوشی موبایل در بازار به شرح زیر است:
نام کالا | قیمت (تومان) |
گوشی موبایل نوکیا مدل 2.4 TA-1270 دو سیمکارت ظرفیت 32 گیگابایت و رم 2 گیگابایت | ۳,۴۹۹,۰۰۰ |
گوشی موبایل شیائومی مدل redmi 9T M2010J19SG ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت | ۵,۳۹۹,۰۰۰ |
گوشی موبایل ال جی مدل K41S LM-K410ZMW ظرفیت 32 گیگابایت و رم 3 گیگابایت | ۳,۹۵۰,۰۰۰ |
گوشی موبایل موتورولا مدل Moto G 5G Plus XT2075-3 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت | ۸,۹۹۹,۰۰۰ |
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy Z Fold2 LTE SM-F916B تک سیمکارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت | ۴۴,۴۹۹,۰۰۰ |
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy Note20 5G SM-N981B/DS دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت | ۲۱,۶۹۹,۰۰۰ |
گوشی موبایل بلک ویو مدل BV8000 Pro دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت | ۴,۵۹۹,۰۰۰ |
انتهای پیام/