سئو نیوز

اخبار و مقالات سئو

سئو نیوز

اخبار و مقالات سئو

آهنگ جدید سالار عقیلی به نام «خشکسالی»

متن آهنگ سالار عقیلی خشکسالی

تو رفتی تا بماند قایقم در گل

رها کردی مرا تنها لب ساحل

تو در چشمت به من دریا نشان دادی

نماندی و مرا دست خزان دادی

تو رفتی و جهان یکباره خالی شد

تمامت میهمان این حوالی شد

تو بردی ابر ها را خشمکسالی شد

ندیدی عاشقت بی تو چه حالی شد


بد کرده ای بد کرده ای با من که جانت بوده ام

ای ماه انکارم نکن من آسمانت بوده ام

با هرصدایی سمت در با شوق تو رو میکنم

ته مانده ی عطر تورا میبوسم و بو میکنم


برگرد با عشقت سردی نکن


مارا درگیر شبگردی نکن


این شهر بی تو نمیخواهد مرا


بی رحم افتاده ام از پا بیا


بد کرده ای بد کرده ای با من که جانت بوده ام

ای ماه انکارم نکن من آسمانت بوده ام

با هرصدایی سمت در با شوق تو رو میکنم

ته مانده ی عطر تورا میبوسم و بو میکنم

آهنگ جدید سالار عقیلی به نام «خشکسالی»


انواع ملحفه و خواص آنها


سرویس خواب یکی از موثرترین وسایلی است که می تواند تاثیرات مثبت و منفی زیادی روی خواب افراد بگذارد و همین امر به نحوه ساخت و تهیه این وسیله اهمیت زیادی داده است. علاوه بر این سرویس خواب به یکی از عناصر اصلی جهیزیه تبدیل شده است و توجه به سبک طراحی آن بسیار حائز اهمیت است زیرا در ایجاد دکوری شیک تاثیر بسزایی خواهد داشت. ما بررسی خواهیم کرد که بهترین سرویس خواب دارای چه ویژگی هایی است و شامل چه اجزایی است، برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

بهترین کار تخت

برای پاسخ به این سوال یک ایده کلی وجود دارد و آن این است که بهترین خدمات برای اتاق خواب شامل موارد ضروری و کاربردی است که علاوه بر رفع نیاز افراد می تواند جلوه و جلوه خاصی به دکوراسیون داخلی اتاق بدهد. ، پس از این توضیحات خوب است که نوع اصلی این مواد را درک کنید.

در واقع بهترین خدمات مجموعه ای از زیباترین و مناسب ترین وسایلی است که می تواند آسایش و آرامش شما را در اتاق خواب تضمین کند. این مجموعه شامل اشیاء مختلفی است که هر کدام برای مصارف خاصی استفاده می شود، کمد لباس، میز آرایش، آینه، تخت، پاتختی و .... از جمله اقلام این مجموعه است که هر کدام دارای ویژگی های کیفی متمایزی هستند. کارایی موثر

ویژگی های اصلی یک اتاق خواب ایده آل

بدون شک ویژگی اصلی یک ست ایده آل و منحصر به فرد کیفیت و دوام آن است که می تواند تاثیر زیادی در انتخاب افراد داشته باشد. برخی از افراد به دلیل تمایل به تنوع می توانند هر ساله دکوراسیون اتاق خود را تغییر دهند، این افراد می توانند از خدماتی استفاده کنند که کیفیت آنها متوسط ​​به بالا باشد، زیرا معمولا این مدل از سرویس خواب ها از کیفیت و ماندگاری بالا تا یک سال متغیر است.

اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که تمایلی به تغییر دکوراسیون ندارید، پیشنهاد می کنیم با صرف هزینه بیشتر و انتخاب انواع سرویس خواب با کیفیت بالا از ماندگاری u بهره مند شوید. انتخاب و خرید برای خدمات توجه به معیارهای خاصی بسیار مهم است.

معیارهای انتخاب سرویس خواب

با توجه به محتوا، انتخاب سرویس خواب با توجه به ویژگی ها و بر اساس معیارهای خاصی انجام می شود که شامل موارد زیر است:

اندازه

اولین شاخص اصلی هنگام خرید ست های مختلف تخت، توجه به اندازه است که با توجه به اندازه اتاق خواب ساخته شده است. از آنجایی که ابعاد محل معمولاً از 12، 18 تا 24 متر است، این امر باعث شده است که انواع خدمات بر اساس استانداردهای خاصی طراحی و تولید شود. پس اگر اتاق خواب شما کوچک است از خرید ست های بزرگ خودداری کنید و سعی کنید از فضای اتاق به طور منطقی استفاده کنید.

جنسیت

در طراحی و ساخت سرویس خواب از انواع چوب استفاده می شود، البته در گذشته سرویس خواب های فلزی وجود داشت که به دلایل مختلف منسوخ شد و جای خود را به چوب و مشتقات آن داد. شاید فکر کنید استفاده از جنس حاوی ترکیبات ناخالص چوب باعث کاهش کیفیت محصول می شود و کیفیت این اقلام نسبت به سرویس خواب های تماما چوبی پایین تر است، اما مزایای زیادی دارد که مهمترین آنها عبارتند از: این ممکن است نشان دهنده کاهش وزن او باشد.

رنگ

انتخاب رنگ مبلمان اتاق خواب شما می تواند کاملاً با سایر قسمت های دکوراسیون منزل شما متفاوت باشد زیرا معمولاً مبلمان اتاق خواب برای اتاق خواب در نظر گرفته می شود و داستان با بسته شدن درب آن اتاق به پایان می رسد. در انتخاب رنگ سرویس ها پیشنهاد می کنیم رنگ هایی را انتخاب کنید که هر سال نباید تغییر کنند و خواب راحت را برای شما تضمین کنند. آن رنگ ها را از یک پالت رنگ سرد و خنثی انتخاب کنید که جذابیت هم دارند.

کیفیت

کیفیت حرف اول و آخر را از معیارهای انتخاب ملحفه می زند که در ماندگاری محصولات بسیار تاثیرگذار است. البته توجه داشته باشید که کیفیت بالا بدون شک باعث افزایش قیمت می شود اما می تواند به شکل اولیه خود باقی بماند و سالیان سال قابل استفاده باشد.

سبک

در سال های اخیر نیز با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی، انواع سرویس خواب با سبک های مختلف در بازار معرفی شده و معمولا با توجه به سبک کلی دکوراسیون منزل انتخاب می شوند. محبوب ترین سبک های عرضه شده در انواع طرح ها و ترکیب رنگ ها شامل روتختی کلاسیک و روتختی مدرن است.

قیمت

هر یک از عوامل ذکر شده در کنار هم تاثیر مستقیمی بر قیمت انواع تخت خواب دارد و شما می توانید با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید یکی از مدل های مورد نظر خود را خریداری کنید البته یادتان باشد که نوع تخت به نظر یک مجرد شخص یا دو نفره و همچنین اندازه آن که شامل تخت های کودکان و بزرگسالان می شود، عوامل دیگری بر قیمت ها تأثیر می گذارد.

عناصر ست اتاق خواب تانیل چوب  موجود است

در گذشته ست های اتاق خواب شامل اقلام محدودی بود که عموماً شامل تخت، میز کنار تخت، کمد و میز آرایش می شد، در حالی که پیشرفت های عمده در مبل و دکوراسیون باعث شده بود که اقلام و لوازم دیگری نیز به این سرویس اضافه شود. شامل عناصر زیر است:

پاف تخت در اشکال مختلف

قاب آینه ای که با هر سبکی مطابقت دارد

صندلی راحتی برای میز آرایش

کنسول زیبا و جادار

تخت بسیار راحت

علاوه بر معیارهای ذکر شده، عوامل دیگری نیز در انتخاب تخت تاثیرگذار هستند که تمرکز زیادی روی طراحی و عملکرد آن دارد. منبع: https://www.pinterest.com/pin/875739090014453616/

سرویس خواب دو نفره

یکی از پرفروش ترین مدل های موجود در بازار با طرح ها و رنگ های مختلف به ویژه تخت های چهارگوش متفاوت به مشتریان ارائه می شود. در سال های اخیر تنوع رنگ و طرح ملحفه باعث شده است که رنگ سفید دیگر مختص عروس و داماد نباشد، بلکه رنگ های ملایم و جذاب را به خود اختصاص دهد. رنگ هایی مانند آبی آسمانی، سبز مریم گلی، خاکستری، نارنجی و تنوع این رنگ ها انتخاب های ایده آلی هستند.

سرویس یک خوابه

از دیگر طرح هایی که در سال های اخیر شاهد تغییرات قابل توجهی بوده ایم، می توان به سرویس های تخت خواب یک نفره اشاره کرد که در طرح ها و اندازه های مختلف عرضه می شوند. توجه به مشخصات ذکر شده در هنگام خرید این دستگاه ها حائز اهمیت است تا بتوانید بر اساس نیاز خود مدل مورد نظر خود را خریداری نمایید.

سرویس خواب نوزاد

تخت نوزاد بدون شک یکی از پرطرفدارترین وسایل به حساب می آید و دلیل آن هم داشتن طرح و رنگ های زیبا و زیبا می باشد. با دقت گوش کنید با توجه به بودجه و سلیقه خود چیز مناسب بخرید. در واقع به کیفیت و متریال، سختی، رنگ و موارد مشابه توجه کنید زیرا با خرید محصول مناسب می توانید سالیان سال از آن به طور موثر استفاده کنید.

سرویس اتاق خواب دخترانه

خب بریم سراغ دنیای رنگارنگ دخترونه، جایی که می تونی زیباترین وسایل و اکسسوری ها رو پیدا کنی، سرویس خواب دخترانه یکی از ست های روتختی یک نفره هست، فرقش اینه که طرح ها و رنگ ها کاملا متفاوته. در طراحی این سرویس خواب کمد دار تانیل چوب از ایده های فانتزی استفاده شده است تا نمونه ای از تخت شاهزاده کارتونی دیزنی را مشاهده کنید.

سرویس خواب پسرانه

از دیگر مدل های پرفروش با طرح های رنگارنگ و زیبا می توان به معرفی سرویس خواب های مختلف پسرانه پرداخت که در اشکال مختلف طراحی و تولید می شوند. در طراحی این ست های اتاق خواب قاب انواع شخصیت های فوق کارتونی را می بینید که آرزوی کودکی و جوانی همه پسران است.


راهکارهای تقویت سیستم ایمنی (انواع مواد غذایی + میوه‌های مفید)


همان‌طور که می‌دانید سیستم ایمنی، محافظ امنیت بدن شما است. هم اکنون که وارد این مقاله شده‌اید حتماً این سؤال برای شما ایجاد شده که چگونه سیستم ایمنی بدن خود را قوی کنید تا در برابر عفونت‌های کوچک و بزرگ بتوانید از خودتان محافظت کنید، همچنین کمتر بیمار شده و در صورت بیماری سریع‌تر بهبود یابید. در این مطلب از مجله جوان ایرانی به بررسی راه‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن می‌پردازیم.


 


اهمیت تقویت سیستم ایمنی بدن

برای اینکه اهمیت تقویت سیستم ایمنی بدن را به خوبی متوجه شوید، می‌توانید سیستم ایمنی را به عنوان یک سیستم امنیتی خانگی در نظر بگیرید. اگر شما بخواهید امنیت را در خانه برقرار کنید، بدیهی است که سیستم هشدار و امنیت خانه را تقویت می‌کنید. در واقع این سیستم مانند یک دزدگیر برای شما عمل می‌کند و احتمال ورود هر سارق احتمالی را اطلاع می‌دهد. اما مراقب باشید اگر بیش از حد این سیستم امنیتی حساس شود، حتی هر بار که درب منزل شما باز و بسته می‌شود، هشدار داده و تمامی افراد را دزد تصور می‌کند.


سیستم ایمنی بدن انسان‌ها هم دقیقاً به همین شکل است. برای اینکه بدن شما در برابر باکتری‌ها و ویروس‌ها محافظت شود، باید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید. اما مراقب باشید که بیش از حد این سیستم ایمنی پرکار نشود، زیرا در این صورت چندان مطلوب نیست. در واقع بیماری‌های خود ایمنی مانند آرتریت روماتوئید، لوپوس و بیماری‌های تیروئیدی معمولاً زمانی ایجاد می‌شوند که سیستم ایمنی به بافت‌های سالم بدن حمله می‌کند. بنابراین سعی کنید یک سیستم ایمنی سالم و بسیار متعادل داشته باشید.


در این مطلب از مجله جوان ایرانی تمامی راه‌هایی که به تقویت سیستم ایمنی می‌پردازد را شرح می‌دهیم.


 


آیا سیستم ایمنی بدن با افزایش سن تغییر می‌کند؟



بله دقیقاً درست است با بالا رفتن سن سیستم ایمنی بدن ما دائماً در حال تغییر است. حتی با افزایش سن سلول‌های جدید کمتری تولید شد و درنتیجه سیستم ایمنی بدن رو به تحلیل می‌رود.


اما نگران نباشید خبر خوب این است که راهکارهای بسیار زیادی برای تقویت سیستم ایمنی وجود دارد. شما عزیزان به‌هیچ‌وجه نباید نگران دوران سالمندی خود باشید، زیرا پیری یک فرایند طبیعی از زندگی انسان‌ها است. البته طبیعی است که هیچ‌کسی نمی‌خواهد بیمار شود یا دوره بیماری‌هایش زیاد طول بکشد. به همین دلیل ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم با تقویت سیستم ایمنی خود چه در دوران کودکی، چه در دوران جوانی، چه در میان‌سالی و چه در دوران سالمندی سیستم ایمنی خود را قوی کنید تا کمتر دچار بیماری‌های مختلف شوید.


 


راه‌های تقویت سیستم ایمنی بدن (۱۳ راهکار موثر)

در این بخش از مجله جوان ایرانی به طور کامل برای شما اطلاعات مهمی را گردآوری کرده تا بتوانید از سیستم ایمنی خود حمایت کرده و آن را تقویت کنید.


۱) به طور منظم ورزش کنید

ورزش منظم و مرتب برای سالم نگه‌داشتن بدن شما بسیار ضروری است و به تقویت سیستم ایمنی کمک بسیار زیادی می‌کند.


سعی کنید حداقل ۵ بار در هفته ورزش کنید. در این صورت سیستم ایمنی بدن شما آمادگی لازم برای مبارزه با بیماری‌ها را دارد. در واقع ورزش به دلیل کاهش استرس یک راه عالی و بلیت طلایی برای حفظ یک سیستم ایمنی قوی است.


همچنین ورزش فشارخون را کاهش داده و باعث کنترل وزن می‌شود. از انواع بیماری‌ها شما را محافظت می‌کند. علاوه بر این سلامت قلب و عروق را بهبود بخشیده و به تقویت سیستم ایمنی کمک بسیار زیادی می‌کند.


۲) مصرف انواع ویتامین‌ها

سعی کنید در رژیم غذایی روزانه خود انواع ویتامین‌ها شامل ویتامین C، ویتامین E، ویتامین D را قرار دهید. این نوع ویتامین‌ها معمولاً در پرتقال، لیمو، سیب‌زمینی شیرین و فلفل دلمه‌ای به وفور یافت می‌شود. فراموش نکنید هنگامی‌که شما ویتامین سی مصرف می‌کنید، گلبول‌های سفید خون آن را ذخیره کرده تا سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کنند.


کلم بروکلی، اسفناج، هویج فرنگی و سایر سبزیجات سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که برای سیستم ایمنی بدن شما بسیار ضروری است.


۳) کاهش استرس

اگر شما در طی فعالیت‌های روزانه خود استرس بسیار زیادی داشته باشید، در بدنتان هورمونی به نام کورتیزول ترشح شده که می‌تواند تأثیر منفی بر روی سیستم ایمنی بدن شما بگذارد و آن را سرکوب کند. بنابراین سعی کنید یک برنامه ورزشی منظم داشته باشید. به دوستان و خانواده خود اعتماد کرده و با آن‌ها معاشرت کنید. به مدیتیشن و یوگا بپردازید. خواب کافی را فراموش نکنید، معمولاً افرادی که در طی روز استرس بسیار زیادی دارند دچار اختلال خواب هستند.


۴) سیگار نکشید

طی تحقیقات انجام‌شده توسط مجله جوان ایرانی، سیگار باعث سرکوب سیستم ایمنی بدن می‌شود‌. بنابراین اگر سیگار یا سایر مواد مخدر را مصرف می‌کنید، در اسرع آن را ترک کنید. اگر نمی‌توانید به تنهایی آن را کنار بگذارید حتماً از یک مشاور کمک بگیرید تا بتوانید مواد مخدر را ترک کنید.


۵) ترک الکل

اگر الکل می‌نوشید آن را ترک کنید یا سعی کنید در حد اعتدال بنوشید. شما عزیزان باید بدانید که مصرف بیش‌ازحد الکل باعث اختلال در سیستم ایمنی بدن می‌شود.


۶) بهداشت را رعایت کنید

جوان ایرانی (irjavan.com)


سعی کنید بدن شما دچار عفونت نشود و نظافت و بهداشت را به خوبی رعایت کنید. سعی کنید دست‌ها و لباس‌های خود را به طور مکرر بشویید تا در برابر آلودگی‌ها از خود محافظت کنید. اگر شما عزیزان درجایی هستید که افراد زیادی وجود دارند، حتماً قبل از استفاده از دستشویی آن محل را بشویید. همچنین فراموش نکنید که قبل و بعد از غذا و هنگام سرفه نیز دست‌هایتان را به خوبی شستشو دهید.


اگر سرفه یا عطسه کردید از آرنجتان استفاده کنید و وسایل شخصی خود مانند حوله، لباس زیر و مواردی از این قبیل را در اختیار دیگران نگذارید.


همچنین می‌توانید از ضدعفونی کننده‌های الکلی برای از بین بردن میکروب‌ها بهره ببرید.


۷) حفظ وزن نرمال

اگر اضافه وزن و یا کاهش وزن دارید علت آن را پیدا کرده و رفع کنید. بسیاری از افراد به دلیل مشکلات تیروئیدی کاهش یا افزایش وزن دارد. بنابراین اگر به صورت غیرطبیعی وزن شما بسیار کم یا زیاد است، در اولین فرصت آزمایش تیروئید بدهید تا وضعیت شما بررسی شود.


۸) رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات

به منظور تقویت سیستم ایمنی، سعی کنید در طی روز میوه‌ها و سبزیجات فراوانی میل کنید. حتی شما عزیزان می‌توانید تست کنید و ببینید که مواد غذایی و چه میوه‌ای برای بدن شما سازگار است، همان‌ها را بیشتر مصرف کنید.


سعی کنید میوه و سبزیجات تازه مصرف کنید. فیبر میوه و سبزیجات به روده‌های شما کمک می‌کند تا ترکیبات بسیار مهمی برای سیستم ایمنی بدنتان تولید کند.


۹) خوب غذا خوردن

غذای خوب خوردن به این معنی است که در طی روز میوه، سبزیجات، پروتئین بدون چربی، غلات کامل، شیر و محصولات لبنی کم‌چرب یا بدون چربی را مصرف کنید‌. چربی‌های اشباع‌شده را محدود کنید تا کلسترول شما کاهش یابد، همچنین از قند و نمک نیز پرهیز کنید. البته شما عزیزان باید دقت کنید که برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی برای شما بسیار مضر است.


۱۰) افزایش مصرف چربی‌های سالم

سعی کنید در برنامه غذایی خود چربی‌های سالم بیشتری قرار دهید. چربی‌های سالم در واقع چربی‌های موجود در روغن زیتون، ماهی قزل آلا است. این نوع چربی‌ها باعث کاهش التهاب بدن شده و در نتیجه به تقویت سیستم ایمنی می‌پردازد.


۱۱) مصرف روغن زیتون

از آنجایی که روغن زیتون خاصیت ضدالتهابی دارد، خطر بیماری‌های مزمن مانند دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی را بسیار کاهش می‌دهد. همچنین اگر شما عزیزان دچار بیماری شدید که با باکتری‌ها و ویروس‌های مضر سر و کار دارد، این روغن با آن‌ها مبارزه می‌کند. اسیدهای چرب امگا ۳ در سالمون و دانه‌های چیا نیز موجود است.


فراموش نکنید که التهاب مزمن، سیستم ایمنی بدن شما را سرکوب می‌کند.


۱۲) هیدراته نگه داشتن بدن

همان‌طور که می‌دانید کم‌آبی بدن باعث ایجاد سردرد می‌شود، همچنین تمرکز افراد را به هم می‌زند. عملکرد قلب و کلیه را مختل کرده و آن فرد خلق و خوی خوبی ندارد‌. فراموش نکنید که کم آبی بدن شما را مستعد ابتلا به بیماری‌های مختلف می‌کند. بنابراین سعی کنید روزانه مایعات کافی بنوشید. البته افراد مسن میل به نوشیدن مایعات را از دست می‌دهند و در واقع بدن آن‌ها احساس تشنگی نمی‌کند. این‌گونه افراد حتی اگر نیازی به نوشیدن نداشته باشند، باز هم باید مایعات کافی مصرف کنند. اگر ورزش شدیدی می‌کنید یا اینکه بیرون کار می‌کنید و آب و هوای منطقه شما بسیار گرم است، ممکن است نیاز به مایعات بیشتری داشته باشید. در واقع طوری باید مایعات مصرف کنید تا ادرارتان زرد کمرنگ شود‌.


۱۳) دریافت واکسن‌های توصیه شده

در هر مرحله‌ای از زندگی سعی کنید واکسن‌هایی که برای شما مناسب است را دریافت کنید. در واقع واکسن به سیستم ایمنی بدن شما این امکان را می‌دهد آنتی‌بادی‌هایی بسازد که قبل از اینکه شما را بیمار کند با عفونت‌ها مبارزه کند.


تغذیه و سیستم ایمنی بدن

این نکته بسیار ضروری است که سیستم ایمنی بدن شما برای اینکه به خوبی کار کند، به ویتامین‌ها و مواد مغذی خاصی نیاز دارد. به همین دلیل سالمندان بیشتر مستعد ابتلا به بیماری‌های مختلف هستند، زیرا مبتلا به کمبود ریز مغزی‌ها یا کمبود روی، سلنیوم، مس، اسید فولیک و ویتامین‌هایی مانند A ،B6 ،E ،C هستند.


سعی کنید رژیم غذایی با فیبر بالا شامل میوه، سبزیجات، پروتئین و غلات کامل داشته باشید.


مواد غذایی که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود، شامل میوه‌های خانواده مرکبات، فلفل دلمه‌ای قرمز، کلم بروکلی، سیر، زنجبیل، اسفناج، ماست، بادام‌ها، دانه‌های آفتابگردان، زردچوبه چای سبز، پاپایا، کیوی و صدف است.


آیا موز باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود؟

طی تحقیقات انجام‌شده از آنجایی که موز دارای ماده‌ای به نام لکتین است ممکن است باعث تقویت سیستم ایمنی شود. طی آخرین مطالعاتی که روی موش‌های آزمایشگاهی انجام داده‌ شده، موز باعث تقویت سیستم ایمنی موش‌ها شده است.


اما فراموش نکنید که مواد غذایی به تنهایی نمی‌توانند بدن ما را سالم نگه دارند، بلکه باید در کنار آن وزن متناسبی داشته باشید، همچنین ورزش کنید و از عادت‌های مضر مانند سیگار کشیدن و مصرف زیاد الکل اجتناب کنید.


 


نحوه تشخیص سیستم ایمنی ضعیف و قوی



جالب است بدانید هیچ آزمایش مشخصی وجود ندارد که سیستم ایمنی شما را بررسی کند تا متوجه شوید که ضعیف است یا قوی.


برخی از مردم وقتی دچار عفونت می‌شوند، احساس می‌کنند که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است. درحالی‌که این مورد، یک تفکر اشتباه است!


اما باید بدانید سن افراد نقش بسیار مهمی در سیستم ایمنی آن‌ها دارد. به عنوان مثال کودکان خردسال هنگامی‌که برای اولین بار دچار عفونت می‌شوند علائم بسیار شدیدتری نسبت به بزرگ‌سالان دارند. سیستم ایمنی افراد مسن نیز نمی‌تواند به خوبی با بیماری مبارزه کند.


 


تقویت سیستم ایمنی کودکان

سعی کنید برنامه زندگی کودکان را طوری تنظیم کنید تا کمتر دچار بیماری شوند و دوره‌های بیماری آن‌ها کاهش یابد. تیم پزشکی مجله جوان ایرانی برای تقویت سیستم ایمنی کودکان توصیه می‌کند که آن‌ها حتماً صبحانه میل کنند. شب خواب کافی و منظم داشته باشند، برنامه ورزشی منظم برای آن‌ها تنظیم کنید. به‌هیچ‌وجه کودکان را در معرض دود سیگار دیگران قرار ندهید. میوه و سبزیجات فراوان در رژیم غذایی آن‌ها گذاشته و سعی کنید دست‌های آن‌ها را به طور منظم بشویید. البته برخی از قطره‌ها برای تقویت سیستم ایمنی کودکان وجود دارد که شما عزیزان باید تحت نظر پزشک این قطره‌ها را به فرزند خود بدهید.


قطره ایموپرت یکی از این قطره‌هاست که برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان کاربرد بسیار زیادی دارد. البته مصرف این نوع قطره برای بیش از دو هفته توصیه نمی‌شود.


 


سیستم ایمنی ضعیف چگونه است؟



البته اینکه به شما بگوییم سیستم ایمنی بدنتان ضعیف شده، عبارت اشتباهی است. زیرا تمام سیستم ایمنی به‌یک‌باره ضعیف نمی‌شود، بلکه بخش کوچکی از سیستم ایمنی ضعیف شده، در این صورت احتمال ابتلا به عفونت‌های خاص در شما افزایش پیدا می‌کند. اما به این معنی نیست که شما مبتلا به هر نوع عفونتی شوید. برخی از افراد نسبت به دیگران سیستم ایمنی قوی‌تری دارند، در نتیجه در برابر انواع عفونت‌ها مقاوم‌تر هستند و حتی در صورت ابتلا به بیماری، زودتر بهبود می‌یابند.


 


سخن پایانی

همان‌طور که در این مطلب از مجله جوان ایرانی به طور کامل شرح داده شد، سیستم ایمنی بدن، همکاری بین اندام‌ها، سلول‌ها و پروتئین‌ها بوده، با تقویت آن توانایی مبارزه با میکروب‌ها را پیدا کرده تا از شما در برابر انواع بیماری‌ها محافظت کند. اما شما عزیزان باید بدانید که سیستم ایمنی بدن با افزایش سن تغییر می‌کند و نیاز به تقویت بیشتری دارد. اما از طرفی هنگامی‌که افراد در معرض باکتری‌ها، ویروس‌ها و سایر میکروب‌ها قرار می‌گیرند سیستم ایمنی تجربه بیشتری برای مبارزه با این نوع میکروب‌ها را پیدا می‌کند، همچنین در مراحل بعدی شما زودتر بهبود می‌یابید.

https://irjavan.com/%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%82%d9%88%db%8c%d8%aa-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%86%db%8c/

بیان هنری چیست؟ چرا این مهم است؟


دوستان، در دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم، ارتباط موثر و دقیق کلید رشد حرفه ای، اجتماعی و فردی هر یک از ماست. سوال این است که اولین قدم برای ارتباط موثر چیست؟ این ارتباط مناسب چگونه باید برقرار شود؟

همه ما می دانیم که زبان و در واقع گفتار ابزاری است که خداوند به ما داده تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم. تقریباً همه از قدرت بیان و توانایی حرف زدن برخوردارند، اما آیا همه با استفاده از روش صحیح قدرت تأثیرگذاری بر ذهن و قلب دیگران را دارند؟ آیا تا به حال به این فکر کرده اید که ای کاش آنقدر حرف های حکیمانه ای داشتم که می توانستم به راحتی دیگران را قانع کنم و حرف های دردناک کمتری داشته باشم!!! گوش بده

تأثیر شفاهی بر دیگران کار آسانی نیست، اما غیرممکن هم نیست. تمام تلاش ما در مقاله زیر ارائه نکات و اصولی است که به شما کمک می کند تأثیر مثبت و مؤثری بر دیگران داشته باشید.

بیان هنری چیست؟

نوشتن را می توان اینگونه تعریف کرد: توانایی صحبت موثر، واضح و قدرتمند. دیل کارنگی (Dale Carnegie)، یکی از برجسته‌ترین معلمان فن بیان و فن بیان، می‌گوید: «سخنرانی بیش از گفتن یک سری کلمات است».

این عبارت به طور خاص به این موضوع اشاره دارد که گفتار با رعایت قوانین مؤثر خواهد بود. اصول و قواعد اولیه ای که بسیار ساده هستند، اما گاهی حتی بر معنای جمله تاثیر می گذارند.

در اینجا معنای عبارت برای همه ما روشن می شود. برخی از مردم فکر می کنند که هنرهای بیانی فقط مختص سخنرانان است. ما هر کس دیگری را با آنچه می گویند و می گویند می شناسیم و قضاوت می کنیم.

حقیقت این است که ما با روش بیان، واقعاً در تلاش هستیم تا مهارت هایی را بیاموزیم که از طریق آنها بتوانیم معنای خود را واضح و کامل بیان کنیم تا نیاز اصلی خود را برطرف کنیم. ما از طریق سخنان خود با رئیس و همکاران، همسر و فرزندان، روسای بانک ها و مؤسسات، دانشجویان، کارفرمایان، مشتریان و سایر بخش های جامعه ارتباط برقرار می کنیم.

کلمات بسیار قدرتمند هستند و می توانند بر باورهای افراد تأثیر بگذارند. تمام جملات بالا به وضوح اهمیت درک معنای بیان را نشان می دهد.

با استفاده از عبارت

همانطور که گفته شد، در تفسیر کلمات، ما واقعاً می خواهیم خود را بیان کنیم و نیازهای خود را برآورده کنیم. برای درک بهتر کاربرد عبارات، چند مثال نشان می دهیم:

شما رئیس یک شرکت یا موسسه هستید. آیا از شما خواسته شده است که در یک کنفرانس مهم که در آن متخصصان بسیار کمی وجود دارد صحبت کنید؟

آیا برای راه اندازی کسب و کار جدید خود به وام نیاز دارید و آیا باید مدیر بانک را متقاعد کنید که ابتدا پرونده شما را پردازش کند؟

آیا با همسر و فرزندان خود درگیری هایی دارید که باید آنها را به درستی و بدون ایجاد سوء تفاهم حل کنید؟

آیا شما کارمند سازمان خود هستید و باید در مورد به روز رسانی موقعیت خود با مدیر خود صحبت کنید؟

آیا شما یک معلم، استاد دانشگاه یا معلم هستید و هر روز باید مردم را تشویق کنید که بفهمند چه می گویید؟

آیا به عنوان نماینده شرکت در جلسه ای برای امضای یک قرارداد بزرگ و رسمی هستید؟

آیا شما وکیلی هستید که برای احقاق حقوق موکلان خود نیاز به دفاع دقیق و تهاجمی دارید؟

آیا لازم است در جلسات تیم خود همکاران خود را در مورد ایده ها و نظرات خود متقاعد کنید؟

آیا شما دانشجوی ترم آخر هستید و فارغ التحصیلی فقط قول گرفتن مدرک از استادی است که شما را رد کرده است؟

آیا فروشگاهی در محله باز کرده اید و نیاز به جذب مشتری دارید؟

به هر گوشه ای از زندگی خود نگاه کنید و کاربردهای بیان را خواهید دانست. از تمام این تمثیل ها به وضوح می بینید که هیچ کس به سخنرانی خوب نیاز ندارد. بنابراین هیچ فرصتی را برای یادگیری اصول و قواعد بیان از دست ندهید.

تکنیک های گفتاری موثر

قبل از یادگیری اصول و فنون گوینده رادیو به یک نکته بسیار مهم اشاره می کنیم. در نظر گرفتن دو نکته اساسی در مورد تکنیک های بیان موثر مهم است.

ویژگی های خاص شما چیست؟

با چه ویژگی هایی ارتباط خواهید داشت؟

اگر ویژگی های چشمگیر نداشته باشید، در مرکز توجه نخواهید بود و هیچ کس به درستی به شما گوش نمی دهد. این پیشنهاد بدین معناست که رعایت یکسری نکات اصلی و اصلی بسیار ضروری به نظر می رسد. آنها عبارتند از:

1. در مورد نظافت و نظم ظاهری;

این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما در بیشتر موارد نادیده گرفته می شود. به عنوان مثال، در بسیاری از موارد می توان گفت که ما با همکاران، دوستان، همسر و فرزندان خود روابط صمیمانه و صمیمانه ای داریم و نیازی به پرورش زیاد بین آنها نداریم.

برخی افراد نگرانی ها، مشکلات یا حجم کاری خود را با ظاهری آراسته و خوش اندام توجیه می کنند. بسیاری از مردم فکر می کنند که برای زیبا به نظر رسیدن فقط باید کت و شلوار یا لباس های گران قیمت با مارک های بسیار خاص بپوشید.

همه این باورها و بهانه ها نادرست است. حقیقت این است که مردم از ملاقات و تأثیرگذاری بر کسانی که آراسته به نظر می رسند لذت می برند.

2. جسمانی زبان؛

زبان بدن یکی دیگر از موضوعات مهمی است که توسط بسیاری از نویسندگان در مقالات علمی مورد بحث قرار گرفته است. و کتاب های زیادی در این زمینه منتشر شده است. حقیقت این است که وقتی با کسی صحبت می کنید علاوه بر حرف شما حالات صورت و حرکات بدن شما نیز این ایده را به فرد منتقل می کند.

بسیاری بر این باورند که زبان بدن بلندتر از کلمات صحبت می کند. مثلا ممکن است همسرتان از شما درخواستی داشته باشد و شما برخلاف میل درونی خود آن را بپذیرید. شما به همسرتان جواب خوبی می دهید، اما او به راحتی می تواند از روی اخم شما بفهمد که شما با این سوال اصلا راحت نیستید، این زبان بدن است.

بنابراین هنگام صحبت و صحبت با افراد باید به ظاهر و حرکات بدن جلوز توجه کرد. نگرانی، شادی، خشم، غم و غیره خود را بیان کنید. شما به راحتی با زبان بدن خود ارتباط برقرار خواهید کرد. اگرچه کلمات دیگری در زبان شما وجود دارد.

3. لحن صدای شما.

هنگام گفتن چیزی به لحن صدای خود توجه کنید. درست است که باید بلند صحبت کنید، اما باید بدانید کجا صدایتان را بلند کنید و کجا آرام صحبت کنید. دقیقا بستگی به موقعیتی دارد که در آن قرار دارید.

زمانی که می خواهید توجه کل جمعیت را به خود جلب کنید، باید بخشی از جملات خود را با صدای بلند بیان کنید، البته به گونه ای که باعث دلخوری فرد یا افراد مقابل تان نشود. وقتی می خواهید جمله ای را در ذهن طرف مقابل حک کنید، باید آن را در حالی که به آرامی می شمردید و تا جایی که ممکن است به گوش طرف مقابل نزدیک می شود، بگویید.

به طور کلی، شما باید مهارت صحبت کردن با صدای بلند، معمولی و آهسته را به دست آورید تا دیگران بتوانند هر آنچه را که می گویید به درستی بشنوند. نکته مهمی که باید بدانید این است که هرگز نباید با یک لحن صحبت کنید، به این معنی که باید از هر سه نوع لحن بلند، معمولی و آهسته استفاده کنید.

4. آگاهی کامل از محتوایی که به آن اشاره دارد.

متأسفانه بسیاری از مردم شروع به صحبت در مورد موضوعاتی می کنند که در مورد آنها دانش کافی ندارند. این یک موضوع بسیار جدی است، زیرا با این کار ممکن است خود را در مقابل دیگران آلوده کنید.

شناخت کامل موضوع منجر به درک صحیح و در نهایت گفتمان مناسب در این زمینه می شود. از طرفی اگر شناخت صحیح و کافی نسبت به مطالبی که می گویید داشته باشید، به دلیل اعتماد به نفس بالاتر، اعتماد به نفس بیشتری در بیان و بیان خواهید داشت که به معنای تأثیرگذاری بیشتر بر افراد است. وقتی دیگران احساس می کنند با صحبت کردن با شما موضوع خاصی را بهتر درک می کنند، همیشه مشتاق شنیدن حرف های شما هستند.

دیگر اینکه ما انسان ها زمان و توانایی های محدودی داریم و پر واضح است که نباید همه چیز را بدانیم یا در همه چیز متخصص و توانمند باشیم. بنابراین، اگر اطلاعات و دانش درستی در این زمینه ندارید، شجاع باشید. گفتن نمیدانم بسیار ضروریتر و صحیحتر از ارائه انبوه اطلاعات نادرست و سطحی به مخاطب است.

همانطور که قبلا ذکر شد، در نظر گرفتن ویژگی های فرد یا افرادی که می خواهیم با آنها ارتباط برقرار کنیم نیز مهم است. در اینجا مواردی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید:

سطح سواد و دانش شخص دیگر

گونه ها

سال ها

وقتی تصمیم می گیرید با شخص دیگری صحبت کنید

هدف شما از صحبت با او

کاری که انسان به آن مشغول است

شرایط و ضوابط مالی

موقعیت اجتماعی و خانوادگی

جنبه های اخلاقی افراد

حالت ذهنی

مجرد بودن یا متاهل بودن

شهر و محل سکونت و شغل شخص

مشکلاتی که ممکن است با آنها مرتبط باشد

نیازهای شخصی

آیا او بچه دارد؟

و چیزهای دیگر...

راهکارهایی برای بهبود مهارت گفتاری

1. همیشه برای موفقیت برنامه ریزی کنید.

اولین کاری که بعد از رعایت تمام نکات قبلی از شما می خواهیم انجام دهید این است که قبل از گفتن چیزی که برایتان بسیار مهم است، همیشه خود را به گونه ای تصور کنید که به آن درست و درست گفته می شود.

قبل از توصیف موضوعی که در ذهن دارید چندین بار آن را در نظر بگیرید. سوالات و پاسخ های احتمالی را که ممکن است با آنها روبرو شوید بررسی کنید و به پاسخ های معتبر و منطقی برای آنها فکر کنید. تصور کنید که به راحتی و با اطمینان سکوی سخنرانی را در دستان خود گرفته اید و به نظر می رسد همه از گوش دادن به شما راضی هستند.

تصور کنید که به راحتی آنها را متقاعد کرده اید و همه چیز همانطور که پیش بینی کرده اید تمام می شود. حالت روحی مثبت به شما انرژی و روحیه می دهد و تاثیر کلامتان را افزایش می دهد.

2. خوب گوش کن.

همیشه خوانده ایم که تفاوت گوش دادن و شنیدن مانند شب و روز است. اغلب ما فقط به حرف مردم گوش می دهیم، اما به آنها گوش نمی دهیم. وقتی فردی صحبت می کند، به این فکر می کنیم که چگونه به سؤالات او پاسخ دهیم. به همین دلیل است که ما حرف ها، دغدغه ها، نیازها، دغدغه های او را نمی فهمیم.

اگر به صحبت های او واکنش نشان دهید، ممکن است طرف مقابل به شما بگوید که اصلاً او را درک نکرده اید یا منظور او چیز دیگری بوده و شما اشتباه متوجه شده اید. پس اگر به دنبال یک مصاحبه خوب و موثر و علت اجتماعی هستید، فقط به حرف طرف مقابل گوش دهید. ب

مثالی می زنیم: تفاوت مشاور خوب و حرفه ای با مشاور غیرحرفه ای  چیست؟ دقیقاً در درک آنها از مطالب. اگر فرد مقابل را به درستی درک نکنیم، هرگز نمی توانیم او را تحت تأثیر قرار دهیم، زیرا پاسخ های ما برای او بی معنی است.

3. شاد باشید و حس شوخ طبعی داشته باشید.

در دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم، ناامنی و اخبار بد زندگی ما را تحت الشعاع قرار می دهد وقتی با کسی صحبت می کنیم، خوب است که آن روال سرد و خسته کننده را بشکنیم افراد شاد و باهوش همیشه خوب به نظر می رسند کسانی که لبخند می زنند به طور طبیعی قلب دیگران را به دست می آورند و کسانی که قلب مردم را به دست می آورند به راحتی بر قلب آنها تأثیر می گذارند.

با رعایت نکات ذکر شده در بخش در نظر گرفتن فرد یا افرادی که می خواهید با آنها صحبت کنید و ویژگی های کسانی که می خواهید با آنها صحبت کنید. هنگام صحبت با مردم، به شرطی که حیثیت و حیثیت فرد خدشه دار نشده باشد، شوخی کنید.

مطمئن شوید که طنز شما را از موضوع منحرف نمی کند. این کار بسیار ساده و در عین حال ملایم و دشوار است. تصمیم گیری برای تغییر حال و هوا و فضای جلسه کار آسانی نیست.

4. سخنان افراد موفق را بخوانید و منتقل کنید.

افراد زیادی در دنیا وجود دارند که همه آنها را به عنوان افراد موفق و بزرگ می شناسیم. سبک زندگی و سخنان این افراد بسیار الهام بخش و تاثیرگذار است. معمولا وقتی جملاتی از سادی، مولانا، استیو جابز، بیل گیتس، وارن بافت، وین دایر و... می بینیم یا می شنویم، آن ها را به یاد می آوریم و روی تابلوی زندگی خود قرار می دهیم.

بنابراین یکی از کارهایی که می توانید برای تأثیرگذاری بر دیگران انجام دهید این است که جملاتی را که با موضوع سخنرانی شما مطابقت دارد به خاطر بسپارید و در نهایت قبل از سخنرانی خود از آنها استفاده کنید.

5. تماس چشمی موثر برقرار کنید.

یکی از تکنیک هایی که برای به دست آوردن درست نیاز دارید، برقراری ارتباط چشمی موثر با مخاطبانتان است. تماس چشمی مهم است، اما وقتی با جنس مخالف صحبت می کنید نباید توهین آمیز یا ناخوشایند باشد.

بنابراین، تماس چشمی نباید (برای مدت طولانی) به چشمان شخص دیگری نگاه کند تا تصویر اشتباهی داشته باشد. نگاه کردن به چشمان کسی نیز می تواند به کسی نشان دهد که به حرف های او اهمیت نمی دهید.

بسته به اینکه مخاطب شما یک گروه باشد یا یک فرد، می توانید به صورت زنده یا معمولی به نظر برسید. اگر مرد هستید و مخاطب شما زن است، بهتر است نگاهتان را پایین بیاورید تا احساس احترام کنند. نگاه کردن به مخاطب نشان دهنده اعتماد به نفس شماست. پس حتماً این را در نظر داشته باشید که در مورد این اصل بیشتر بدانید.

در نتیجه

امروزه تکنیک‌های صحبت کردن و فرآیند بیان یکی از داغ‌ترین و رایج‌ترین موضوعات در جهان است. زیرا همه به اهمیت ارتباط موثر در تمام ابعاد زندگی شخصی، شغلی، اجتماعی و حرفه ای پی برده اند. بسیاری از شرکت های موفق در سراسر جهان از بهترین مربیان برای آموزش آنلاین فن بیان زهرا شیراحمدی  کارکنان خود استفاده می کنند.

آنها به بقای خود در این بازار رقابتی اهمیت می دهند و هر روز در حال ارتقاء مهارت های تیم و کارمندان خود برای بهبود و ارتقای عملیات خود هستند. شاید امروز چنین پست هایی برای ما ایرانی ها مهم نباشد، اما در حال حاضر شرکت هایی مانند ملی پیامک هستند که کارگاه های فنی برای سرمایه گذاری روی کارمندان و ارتقای مهارت آنها برگزار می کنند.

در خرید روکش صندلی به چه نکاتی توجه کنیم؟


روکش صندلی یکی از مهم ترین و مشخصا مفیدترین چیزهایی است که باید پس از خرید خودرو به دست آورید.

روکش صندلی ها علاوه بر زیبایی روکش ها از آسیب دیدن روکش اصلی نیز جلوگیری می کند و کمک می کند خودروی شما همیشه نو باشد و زمانی که می خواهید خودروی خود را بفروشید با برداشتن روکش، روکش قدیمی مانند روز اول می شود.

یکی دیگر از مزایای روکش صندلی تنظیم دمای خودرو است. این مشکل به جنس و رنگ روکش ها نیز بستگی دارد.

چه نوع روکش صندلی را پیشنهاد می کنید؟

بیشتر روکش صندلی ها از چرم ساخته شده اند. این روکش ظاهری خاص به خودرو بخشیده و تمیز کردن آن بسیار آسان است. می توانید آن را با اسپری مخصوص تمیز کنید.

روکش چرمی صندلی ها گرمای داخل را حفظ می کند. در تابستان، صندلی ها بسیار گرم می شوند و دمای خودرو به طور غیر قابل تحملی بالا می رود.

همچنین این مواد باعث تعریق زیاد مسافران می شود.

التهاب پوست بعد از مدتی از زیبایی آن کاسته می شود، البته این بستگی به پوست دارد، اگر پوست با کیفیتی بخرید بعدا مشکلی نخواهید داشت یا خیر.

روکش های پارچه ای جایگزین روکش های چرمی در بازار شده اند، مقرون به صرفه تر و با کیفیت تر هستند. زیرا روکش های پارچه از پارچه های پنبه ای، کنفی و ترگال با انتقال هوا ساخته می شوند.

روکش پنبه ای اجازه جریان هوا را می دهد و در نتیجه از تعریق جلوگیری می کند.

هنگام خرید باید به ضخامت و وزن روکش توجه کرد. هرچه پارچه قوی تر باشد، دوام بیشتری خواهد داشت و ماندگاری بیشتری خواهد داشت و پژمرده نمی شود.

آیا روکش به راحتی نصب می شود؟

بعد از خرید کاور مشکل در نصب آن است.

اگر حضوری خرید کنید، کاور را برای شما تنظیم می کنند.

اما اگر روکش صندلی را به صورت آنلاین خریداری می کنید و خودتان آنها را نصب می کنید، باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

برای مونتاژ روکش صندلی از چسب، کش و زیپ استفاده شده است. در بین این موارد، روش زیپ ارجحیت دارد و راحت ترین راه برای اتصال روکش است.

نوع زیپ برای افرادی که بیشتر از خودرو استفاده می کنند توصیه می شود و نوع کششی آن برای کسانی که خودروی خانوادگی دارند و کمتر از آن استفاده می کنند بهتر است.

برای وسایل نقلیه با کیسه هوا، مهر و موم استاندارد باید انتخاب شود. در غیر این صورت کارکرد ایربگ با مشکل مواجه می شود و ایمنی خودرو را کاهش می دهد.

چه نوع روکشی بهتر است؟

اگر از فروشگاه های معتبر خرید کنید حتما می گویید که محصولات ایرانی از نظر کیفیت بهترین هستند. اما باید برند را بشناسید.

مجموعه سپهر دارای 300 کسب و کار در 9 طبقه است


مقاله کامل:  https://behnikan.ir/product-category/خودرو-و-ابزار/روکش-صندلی/ایرانخودرو/روکش-صندلی-405-قدیم-پرشیا/