سئو نیوز

اخبار و مقالات سئو

سئو نیوز

اخبار و مقالات سئو

آیا سکس می تواند علائم افسردگی را بفروشد؟


مکملهای زعفران یک درمان طبیعی برای افسردگی محسوب میشوند. اما برخی پژوهشها هم نشان دادهاند که برای درمان این نوع جدیِ افسردگی، مصرف همزمانِ داروهای ضدافسردگی و ضدروانپریشی در مقایسه با مصرف تکی داروها بهتر جواب میدهد. نوع دیگری از درمان، رفتار درمانی شناختی است. در علوم اعصاب، رفتار حالت مناسب امواج مغزی است. مغز شما تکانههای الکتریکی تولید میکند، که به عنوان امواج مغزی شناخته میشوند، و بین سلول های مغز ایجاد میشود. با این اوصاف، تشخیص بین افسردگی ماژور و فراز و نشیب مربوط به تغییر هورمونها میتواند امری چالش برانگیز باشد. نوسان خلق و خو، تغییرات شدید در عادتهای روزمره، تغییر شغل، وسواس در ظاهر، فکر مرگ، سرزنش اطرافیان، ترک همسر، افسردگی و… کنترل امواج مغزی یکی از راههای بررسی خلق و خو، سطح استرس و سایر علائم است. حمله افسردگی ماژور حداقل باید دو هفته طول بکشد و دست کم چهار علامت از علایم تغییرات اشتها و وزن، تغییرات خواب و فعالیت ها، فقدان انرژی، احساس گناه، مشکل در تفکر و تصمیم گیری، افکار عود کننده مرگ یا خودکشی را به همراه لااقل یکی از دو علامت خلق افسرده یا کاهش علائق و لذت، داشته باشد. همه افراد به دانش عموم در مورد اختلال دوقطبی بسنده کرده، و آن را فقط یک بیماری که در یک طرف افسردگی و از طرفی دیگر مانیا ذهن شخص بیمار را از آن خود میکند میدانند؛ در حالی که مطالعات چیز دیگری را نشان میدهد.

اما ممکن است همه را درگیر خود نکند. با این وجود علوم اعصاب مداوم درمانهای جدیدی را برای افسردگی کشف میکند که بدون عوارض جانبی با سرعت بیشتری تاثیر میگذارند. بحران میانسالی از چه سنی آغاز میشود و زندگی فرد را تحت تاثیر قرار میدهد؟ اگر علائم شدید باشد و بر زندگی روزمره شما تاثیر بگذارد، حتما باید به یک روانشناس مراجعه کنید. یک مطالعه تصادفی بر روی ۱۲۶ نفر مبتلا به افسردگی خفیف تا متوسط نشان داد که مصرف ۲۴۸ میلیگرم منیزیم در هر روز به مدت ۶ هفته به طور قابل توجهی علائم افسردگی را کاهش داد. در عوض، مدتی را در خارج از منزل بگذرانید، با یک دوست تماس بگیرید، با همسرتان قرار ملاقات بگذارید، در کلاس آشپزی شرکت کنید. در روزهای بعدی برای به واقعیت پیوستن لیست خود تلاش کنید و با تمرکز بر روی شرایط موجود، تاریخهای مورد نظرتان را برای سفرهای بعدی ثبت کنید. برخی افراد این تغییرات خلقی را چندین بار در سال تجربه میکنند. برخی از چالشها در ارزیابی افسردگی در دوران یائسگی به این دلیل است که چندین علائم مربوط به تغییرات هورمونی آن با علائم رایج افسردگی و سایر علائم یائسگی که اغلب به طور مشابه ظاهر میشوند همپوشانی دارد.

به همین ترتیب، ممکن است مجبور شوید چندین دارو را امتحان کنید تا گزینه مناسب خود را پیدا کنید. برای اینکه بتوانیم به کسانی که دچار این بحران شدهاند کمک کنیم باید برای این دسته از افراد باید شنونده خوبی باشیم، نگرانی خود را ابراز کنیم، در زمان مراجعه به درمانگر از آنها حمایت کنیم. روان درمانی یکی دیگر از گزینه های محبوب برای درمان افسردگی بالینی است، برخی مطالعات نشان می دهد که استفاده از درمان های دارویی و روان درمانی به صورت هم زمان یکی از بهترین گزینه ها برای درمان افسردگی بالینی محسوب می شود. کمک بگیرید. اگر فکر میکنید ممکن است افسرده باشید، در اسرع وقت به یک پزشک مراجعه کنید. در این مقاله به این قضیه میپردازیم که آیا نوروفیدبک به درمان افسردگی کمک خواهد کرد یا خیر؟ آنها قادر خواهند بود تشخیص دهند که آیا شما به اختلال افسردگی ماژور مبتلا هستید یا خیر.

همچنین به روانشناس شما این امکان را میدهد تا تشخیص صحیح داده و یک برنامه درمانی ایجاد کند که بر نیازهای شما متمرکز باشد. برای این اختلال متخصص بهداشت روان با ارائه ی پرسشنامه هایی به فرد وجود اختلال و یا عدم اختلال در فرد را تشخیص می دهد. نور اتاق را تا حد ممکن کم کنید. این بحران معمولا از سن ۴۰ سالگی آغاز شده و تا سن ۶۰ سالگی ادامه پیدا میکند. میانگین سن یائسگی در زنان سن ۵۱ سالگی است. خطر ابتلا به افسردگی در طول عمر برای زنان 10 تا 25 درصد و برای مردان 5 تا 12 درصد می باشد. البته این اتفاق میتواند بین سن ۴۵ تا ۵۵ سالگی نیز رخ دهد. برخی از یافتهها نشان میدهند که استروژن، که میتواند در کاهش گرگرفتگی و تعریق شبانه کمک کند، همچنین میتواند به علائم خفیف تا متوسط مربوط به تغییرات خلقی و احساس افسردگی کمک کند. این افراد اغلب رفتارهایی محدود و تکراری را از خود نشان میدهند. اخیراً جامعه پزشکی دستورالعملهایی را برای ارزیابی و درمان افسردگی قبل از یائسگی انجام داده است.

صحبت درباره افسردگی می تواند برای نوجوانان بسیار سخت باشد. نوسانات هورمونی یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در تغییرات خلقی هستند. تغییرات هورمونی که در سایر مواقع در زندگی زنان در دوره باروری رخ میدهد مانند دوره پس از زایمان، بعد از زایمان و در دوره پریود زنان رخ میدهد باعث افزایش افسردگی و علائم خلقی میشود. بسیاری از زنانی که در دوره یائسگی به سر میبرند میتوانند به شما بگویند که تغییرات شدید در سطح هورمونی اغلب منجر به احساس افسردگی میشود. بیشتر روز ها بیمار احساس متوسطی از افسردگی دارد اما دوره های زمانی کوتاه هم در حالت عادی به سر می برد. این علائم باید حداقل به مدت ۲ هفته در فرد وجود داشته باشد. از دست دادن یک دوره قاعدگی به مدت ۱۲ ماه متوالی (در غیاب دلایل آشکار دیگر) ملاک اصلی یائسگی است. مشخصه ابتلا به این اختلال داشتن حداقل ۵ علائم از علائمی است که در کتاب راهنمای تشخیصی و آماری DSM-5 آمده باشد. به کمک تیم درمانی، فرد میتواند راههایی را برای داشتن یک زندگی عادی، شاد و سالم پیدا کند. داشتن دوستان خوب میتواند باعث شود محیط جدید را مثل خانه خود بدانید.

زنگ خطرها را بشناسید. در این بخش از موفقیت پارس مگ نشانه های افسردگی شدید و راهکارهای درمان آن را پیش رویتان می گذاریم. در صورتی که میزان این جزء مهم در ذخیره خونی بدن ما کم شود، خون رسانی با اختلال رو به رو می شود و در نتیجه ی آن نشانه هایی مثل بی حالی، خستگی و رنگ پریدگی بروز پیدا می کنند. این اختلال نوعی واکنش دفاعی بدن به یک مشکل خاص است که به صورت مشکل جسمی خود را بروز می دهد. آنها میتوانند نحوه انجام کارها را آسان یا سخت کنند. هیچ راه تضمینشدهای برای جلوگیری از بروز این اختلال وجود ندارد اما یادگیری چگونگی مواجهه با استرس و توسعه مهارت تاب­ آوری میتوانند کمک کننده شما در تعامل با عوامل استرسزا باشند. همه این روشها میتوانند بسیار موثر باشند، با این حال عادت به این روشها و یا سازگاری با عوارض جانبی ممکن است کمی طول بکشد. همه اینها به سازگاری الگو و کاری که ما انجام میدهیم بستگی دارد. همه ما در طول روز و هنگام خواب وارد آنها میشویم. نوسانات غیرقابل پیش بینی هورمونها همراه با استرس، تصویر بدنی، رابطه جنسی، ناباروری و پیری عواملی هستند که هر یک از آنها به تنهایی باعث پریشانی عاطفی میشود.

با این گفته، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد یائسگی باعث افسردگی میشود. تعیین علت میزان افسردگی در این دوره بسیار مهم است. بنابراین باید توسط متخصصین مربوطه روند علت و ریشهیابی افسردگی شما بررسی شود. برای تماس با متخصصین ما کلیک کنید. بیشتر روانشناسان رواندرمانی، مصرف دارو و مراقبه را برای درمان افسردگی توصیه میکنند. در حال حاضر بهترین زمان برای برداشتن گامهایی است که زندگی شما را برای سالهای آینده بهبود میبخشد. یک بررسی در سال ۲۰۲۰ بر روی ۸ مطالعه نشان داد که SAMe در هنگام استفاده به تنهایی یا همراه با داروهای ضدافسردگی موجب بهبود علائم افسردگی در افراد مبتلا به MDD شدند. توجه داشته باشید که علاوه بر عامل ژنتیک، همراه شدن آن با عوامل دیگری مانند اتفاقات و شرایط نامطلوب زندگی نیز در ابتلای این افراد به افسردگی بی تأثیر نیست. این روزها به دلیل شرایط پاندمی، افسردگی در کرونا و یا افسردگی بعد از کرونا به شدت مشاهده میشود. و علائم می توانند در طول یک دوره از نظر شدت متفاوت باشند. برای رویکردی که به داروها یا روان درمانی ها متکی نیست، این گزینه ها را در نظر بگیرید.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از بهترین روانشناس دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.