اگر می خواهید وب سایت شما در گوگل یا سایر موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشد، باید تولید محتوا را جدی بگیرید. پس از همه، "محتوا پادشاه است" و هر چه مقالات و محتوای بهتری در سایت خود داشته باشید، تعامل بیشتری خواهید داشت. اما یک مشکل جدی وجود دارد! نوشتن و تولید محتوا از ابتدا نیاز به ایده ها و زمان زیادی دارد. اینجاست که بازنویسی محتوا مفید است.
بازنویسی محتوا یکی از ساده ترین و رایگان ترین راه ها برای بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو است. این کار معمولا به دو صورت انجام می شود:
زمانی که می خواهیم محتوایی بنویسیم که نمی دانیم و زمانی که می خواهیم محتوای قدیمی را در وب سایت خود تغییر داده و به روز کنیم.
بازنویسی محتوا چیست و چه روش هایی دارد؟
بازنویسی محتوا در واقع به معنای گرفتن محتوای منتشر شده قدیمی و تبدیل آن به محتوای خوب و غنی و البته به روز رسانی برای انتشار مجدد به عنوان یک پست وبلاگ جدید است. شما همیشه به دنبال مطالب و موضوعات جدید نخواهید بود. گاهی اوقات می توانید با لمس محتوای قدیمی و پاک کردن خاک از روی آن، محتوای جدیدی ایجاد کنید.
در بازنویسی مطالب نیز باید نکاتی را رعایت کرد تا مطالب مشابه قبلی نباشد. باید بدانید که با ایجاد محتوای مشابه بیشتر، انگیزه مثبتی به گوگل ارسال نمی کنید. بازنویسی محتوا نیز دارای اصولی است که باید هنگام انجام آن رعایت کنید. در اینجا چند راه برای انتشار محتوای قدیمی خود به روش صحیح آورده شده است.
محتوای قدیمی را به عکس تبدیل کنید
اینفوگرافیک یکی از بهترین گزینه ها برای تبدیل محتوای قدیمی به تصویر است. با استفاده از اینفوگرافیک می توانید تمام مفاهیمی را که در محتوای خود به کار می برید در یک تصویر خلاصه کرده و به مخاطبان خود ارائه دهید. اگر در طراحی اینفوگرافیک حرفه ای نیستید، سایت ها و برنامه هایی وجود دارند که می توانند این کار را آسان کنند. اینفوگرافیک نیز نوعی از محتوای عکس است که بسیار پرطرفدار است و می توانید با تبدیل آن به محتوای قدیمی جان تازه ای ببخشید.
محتوای قدیمی را به دوره های آموزشی رایگان تبدیل کنید
یکی از رایج ترین و بهترین راه ها برای جذب بازدیدکنندگان وب سایت و دریافت ایمیل و شماره تلفن از کاربران، دوره های آموزشی رایگان است. این دوره ها همچنین به هدایت کاربر به دوره های پولی یا محصولاتی که ارائه می دهید کمک می کند.
برای جمع آوری ایمیل یا شماره تلفن، محتوای قدیمی را به مجموعه تبدیل کنید
برخی از مخاطبان به دنبال محتوای جامع و جامع برای پاسخ به سوالات خود در مورد یک موضوع هستند. با جمع آوری مطالب قدیمی که در مورد موضوعی نوشته اید، مجموعه ای ایجاد کنید و شماره تلفن و ایمیل کاربران را دریافت کنید. دریافت ایمیل یا شماره تلفن مخاطبان هدف بسیار مفید است و به شما کمک زیادی خواهد کرد. با این کار محتوای جامع مورد نظر مخاطب را در اختیار مخاطب قرار می دهید و به هدف خود یعنی دریافت بینش از کاربران دست خواهید یافت.
محتوای قدیمی را به پادکست تبدیل کنید
پادکست ها و فایل های صوتی یکی از انواع مطالبی هستند که اخیراً بسیار محبوب شده اند و تمایل مردم به گوش دادن به آنها افزایش یافته است. پس کافی است از محتوای قدیمی خود محتوای مفید و جالب را بردارید و به پادکست تبدیل کنید و در پلتفرم های انتشار پادکست منتشر کنید. این به افزایش آگاهی از برند شما و جذب بینندگان طرفدار پادکست کمک می کند.
محتوای قدیمی را به کتاب الکترونیکی تبدیل کنید
نوشتن کتاب الکترونیکی کاری زمان بر و دشوار است بسیاری از کاربران نیز علاقه مند به مطالعه کتاب های الکترونیکی به جای کتاب های فیزیکی هستند با استفاده از محتوای قدیمی و افزودن آن می توانید روند تولید کتاب الکترونیکی را سرعت بخشیده و در زمان کمتری یک کتاب الکترونیکی ارزشمند تولید کنید. یکی دیگر از مزایایی که کتاب های الکترونیکی به شما می دهند این است که می توانید شماره تلفن و ایمیل با آنها داشته باشید
محتوای قدیمی را به ویدیو تبدیل کنید
ویدئو در حال حاضر جذاب ترین نوع محتوا برای مخاطبان است. با پلتفرم هایی مانند یوتیوب و آپارات، به راحتی می توانید مخاطبان خود را جذب کنید. محتوای قدیمی سایت خود را پیدا کنید و شروع به ضبط ویدیو در مورد آن کنید. حتی میتوانید محتوای ویدیوی خود را به صورت موشن گرافیک یا انیمیشن منتشر کنید تا جذابتر شود. جدا از این موارد، وقتی ویدیوی خود را در یوتیوب منتشر می کنید، می توانید از این طریق به کسب درآمد فکر کنید. اگر محتوا را پادشاه بدانیم، محتوای ویدیویی تاج سر شاه است. بنابراین، استفاده از آن را نباید نادیده گرفت.