سئو نیوز

اخبار و مقالات سئو

سئو نیوز

اخبار و مقالات سئو

رتبه بندی بهترین فیلم های اکشن ده سال اخیر سینما


یکی از پرنوسان ترین ژانرهای تاریخ سینمای جهان، مربوط به اکشنی است که دائماً در حال تغییر و تحول است و اساساً هرگز جایگاه ثابت و روندی یکسان ندارد; ژانری که از سال 2014 تاکنون آثاری کلیشه ای ارائه کرده است، اما در عین حال بهترین زمان خود را نیز سپری کرده و با فیلم های ارزشمند، خلاقانه و پر از هیجان و آدرنالین طرفداران خود را به وجد آورده است.

یکی از معیارهای سنجش کیفیت فیلم مربوط به امتیاز روتن تومیتوز است که میانگین نمرات و نقدهای منتقدان را جمع آوری می کند و به مخاطب کمک می کند تا کیفیت آثار منتشر شده را در هر سال ارزیابی کند. در این مقاله 13 فیلم اکشن دهه اخیر سینما را با امتیاز قابل توجهی از سایت Rotten Tomatoes رتبه بندی و معرفی کرده ایم. برای تماشا فیلم سینمایی اکشن رزمی خفن جدید کلیک کنید.

در سال های اخیر ژانر ابرقهرمانی با تکرار و کلیشه های پیچیده همراه بوده است و آثار کمی توانسته رضایت مخاطبان این ژانر را جلب کند. تعدادی از آثاری که انیمیشن مرد عنکبوتی سونی پیکچرز یکی از آنها به حساب می آید.

انیمیشن Spider-Man: Crossing the Spider-Verse محصول سال 2023 است

در جایگاه سیزدهم به سراغ مرد عنکبوتی می رویم. Spider-Verse که سال گذشته منتشر شد، داستانی ایده آل و جذاب را ارائه می دهد که حول محور مفهوم جهان های موازی متمرکز شده است، که بیشتر قوس شخصیت مایلز مورالس را نشان می دهد. مرد عنکبوتی. Spider-Verse با جلوه‌های بصری خیره‌کننده و طرحی غیرمنتظره و بالغ که ترکیبی رضایت‌بخش از اکشن و ابرقهرمان‌ها را به طرفدارانش داد و امتیازات قابل‌توجهی کسب کرد، دنباله‌ای شایسته در نظر گرفته می‌شود.

فیلم سواران عدالت محصول 2020 در اوایل دهه 2020 تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفت و البته این زمان برای هیچ ژانری به خصوص برای اکشن مناسب نیست.

با این حال، در این زمان بود که مادز میکلسن شگفت‌انگیز خود را با درام دانمارکی «سواران عدالت» شگفت‌زده کرد. نمایشنامه ای با محوریت یک سرباز سابق که ظاهرا همسرش را در قطار از دست داده و سپس متوجه می شود که این تراژدی دردناک و تلخ یک تصادف نبوده بلکه یک قتل از پیش طراحی شده بوده است. مشکلی که او را با اتفاقات تلخ و تکان دهنده ای روبرو می کند. سواران عدالت از آن دست آثار تحسین شده سینما به شمار می روند که با وجود نقدهای مثبت و داستان گویی چشمگیر در بستر ژانر اکشن، آنطور که باید دیده و مورد استقبال قرار نگرفته است.

71 در سال 2014 یک اثر ظاهراً متراکم از داستان سرایی پر تنش و پرتنش است که حول محور یک سرباز تازه کار و مرد جوانی است که پس از شورش واقعی و مرگبار در خیابان های بلفاست در سال 1971 توسط واحد نظامی خود رها شده اند. به عقب او که توسط معترضان خشمگین به صف شده و از کنترل خارج شده، تنها می ماند و چاره ای جز زنده ماندن از حوادث مرگبار ندارد. 71 با سکانس‌های اکشن وحشتناک و تکان‌دهنده‌اش یکی از بهترین فیلم‌های ژانر خود در دهه اخیر نامیده می‌شود و The Gift ترس از تنها ماندن در موقعیت‌های غیرقابل پیش‌بینی و مرگ‌بار را کاملاً به معنای واقعی کلمه به تصویر می‌کشد.

بازی Top Gun: Maverick در سال 2022 اکران خواهد شد. در سال 2022، تام کروز با دنباله‌ای به نام Top Gun: Maverick وارد سینماهای سراسر جهان شد که نه تنها این صنعت در حال مرگ را پس از همه‌گیری کرونا نجات داد، بلکه به یکی از بهترین فیلم‌ها تبدیل شد. اکشن خلق شده برای همه زمان ها و صحنه های نبردهای هوایی نبرد توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

در واقع باید گفت که حتی پس از گذشت چهار دهه و مرگ کارگردان اصلی، ساخت دنباله ای غیرممکن به نظر می رسد. با این حال، تلاش تام کروز برای کار و تلاش افراد پشت صحنه باعث شد تا Top Gun: Maverick با وجود همه مشکلات و مشکلات، مراحل تولید و فیلمبرداری را پشت سر بگذارد و در بدترین شرایط ممکن برای همه مخاطبان اکران شود. به عمل خود کمک کنید Top Gun: Maverick دنباله ای همه کاره و هیجان انگیز است که بر جنگ بزرگ با جلوه های بصری شگفت انگیزی است که هرگز در تاریخ سینما دیده نشده است.

فیلم Mission: Impossible - Dead Reckoning، قسمت اول در سال 2023

وقتی از قدرت ستاره تام کروز صحبت می کنیم، منظورمان چیست؟ یعنی آثاری را آماده می کنند که در هیچ جای دیگری نمی توانید پیدا کنید و هر فیلم دوستی برای 2 سال متوالی عاشق سکانس های اکشن شما می شود.

فیلم Mission: Impossible - Dead Reckoning، قسمت اول شاید بسیاری از تماشاگران سینما را در رقابت بین باربنهایمر ناامید کرده باشد، اما این دلیلی برای نادیده گرفتن کیفیت آن نیست. جنون و مرگ تام کروز به امضای این فرنچایز تبدیل شده است و او با هر سری جدید طرفدارانش را به شکلی متفاوت غافلگیر می کند و این بار به لطف فیلم Mission: Impossible - Death Penalty، قسمت اول، دل منتقدان را به دست آورد. . و مخاطبانی با داستانی کامل که اکشن و هیجان ناب را به همراه داشت که انتظارات را برای هشتمین فیلم ماموریت غیرممکن افزایش داد.

فیلم پلنگ سیاه 2018

بارها و بارها، دنیای سینمای مارول دست کم گرفته نشده است، حتی یک فیلم اختصاصی که بر سیاهپوستان تمرکز دارد مانند Black Panther برای مخاطب تاثیرگذار، مهم و خوب به نظر می رسد.

در این اثر چادویک بوزمن فقید در نقش وارث تاج و تخت واکاندا برای خنثی کردن تهدیدات احتمالی و انجام یک حمله انتقام جویانه بازی می کند. Black Panther ترکیبی لذت بخش از ابرقهرمانان و اکشن را در چارچوب داستان های سلطنتی ایجاد کرده است و در عین حال می تواند احساسات مخاطبان خود را برانگیزد. اثری بسیار سرگرم‌کننده و جذاب که کیلومترها بهتر و با کیفیت‌تر از Black Panther: Wakanda Forever بود و نشان داد که 2 فیلم می‌توانند با نمایش عناصر مهم و مفاهیم احمقانه و گرایش‌های فرهنگی مشترک از نظر کیفی متفاوت باشند.