سئو نیوز

اخبار و مقالات سئو

سئو نیوز

اخبار و مقالات سئو

نکات طلا برای خرید در ترکیه


خرید در ترکیه یکی از سرگرم کننده ترین فعالیت ها برای گردشگران و نه تنها برای گردشگران ایرانی است. ترکیه جز مکان های جذاب یکی از کشورهایی است که برای خرید گردشگران مناسب است. ترکیه کشوری زیباست که به دلیل دو قاره آسیا و اروپا یکی از مهمترین مراکز تجاری است. با توجه به کیفیت مناسب نسبت به قیمت و حراج های شگفت انگیز، بسیاری از مسافران ترکیه برای خرید به این کشور سفر می کنند. مراکزخرید زیادی در استانبول، آنکارا، آنتالیا، وان، ازمیر و سایر شهرهای ترکیه وجود دارد. اما خرید در ترکیه که زبان و فرهنگ متفاوتی با کشور ما دارد، شاید برای مسافران ایرانی چندان راحت نباشد. با مطالعه این مقاله موسسه مهاجرتی در تهران  می توانید با اطلاعات بیشتر برای خرید عمده از ترکیه آماده شوید.


تمام پول خود را برای خرید در ترکیه به لیر تبدیل نکنید

هنگام خرید در ترکیه، تمام پول خود را به لیر تبدیل نکنید. صرافی های زیادی در نزدیکی مراکز خرید در شهرهای بزرگ و به خصوص ترکیه وجود دارد. همچنین اگر به صورت گروهی به خرید می روید، بهتر است تمام پول را با یک نفر حمل نکنید. بهتر است پول خود را در جیب داخلی لباس خود نگه دارید.

برای خرید خود از ترکیه چانه بزنید

مکالمات در ترکیه در بین ترک ها و مسافران بسیار رایج است. هنگام خرید در ترکیه متوجه می شوید که ترک ها حتی برای کوچکترین چیزها هم چانه می زنند. برای استفاده بهینه از خرید خود در ترکیه، بد نیست چند نکته را بدانید.

اجازه دهید فروشنده قیمت اول را اعلام کند. اگر فروشنده از شما می پرسد که قیمت تخفیفی که در نظر دارید چقدر است، از فروشنده بپرسید که تخفیف چقدر خواهد بود. معمولا فروشنده عدد بالاتری را تبلیغ می کند و شما می توانید با تبلیغ قیمت کمتر تخفیف خوبی دریافت کنید.

پرداخت آسان برای چندین محصول اگر از فروشگاهی خرید می‌کنید که فقط چند کالای مورد نظر شما را دارد، چانه‌زنی روی قیمت نهایی آسان‌تر است.

نگران خروج از فروشگاه نباشید. اگر احساس می کنید که فروشنده قیمت بالایی برای یک محصول ذکر کرده است، خودتان را مجبور به خرید آن نکنید. وقتی تصمیم به خروج از فروشگاه دارید، فروشنده قیمت بهتری را به شما پیشنهاد می دهد. روند خرید در بازارهای استانبول و مغازه ها و فروشگاه های این شهر کاهش می یابد، می توانید برای مدت کوتاهی خرید کنید یا درآمد کسب کنید.

هنگام خرید گیج نشوید

اولین باری که وارد مراکز خرید ترکیه می شوید، ممکن است کمی گیج کننده باشد. تنوع محصولات و قیمت های متفاوت چشمگیر است و در نگاه اول شما را شگفت زده خواهد کرد. اما نگران نباش این مشکل با کمی خرید حل می شود و می توانید محصولاتی متناسب با سلیقه خود پیدا کنید. با ورود به مراکز خرید ترکیه، خرید را شروع نکنید، زیرا تحت تاثیر تنوع، ممکن است کالاهایی را خریداری کنید که نیازی به آن ندارید. به یاد داشته باشید که برای آوردن خریدهای خود به ایران محدودیت هایی دارید.

قیمت ها را مقایسه کن

برای خرید یک محصول حداقل از سه فروشگاه مشاوره بخواهید و قیمت ها را مقایسه کنید. در اکثر فروشگاه های مارک دار قیمت ها یکسان است اما اگر از فروشگاه های دیگر خرید کنید این سوال به شما کمک می کند تا از قیمت واقعی بازار مطلع شوید.

نشان ندهید که مشتاق موضوع مورد علاقه خود هستید

خرید در ترکیه با تنوع زیاد اجناس ترکی واقعا لذت بخش است. اما سعی کنید در مورد محصول مورد نظر خود در فروشگاه ها خیلی مشتاق نباشید. اگر چیزی به نظرتان می رسد، قیمت چند محصول دیگر را بپرسید و سپس محصول مورد نظر خود را بخرید.

خرید غذا از ترکیه

خرید در ترکیه فقط به لباس محدود نمی شود. خرید غذا و تنقلات ترکی نیز خوب است فروشگاه های زنجیره ای Migros و Carforsa مکان های خوبی برای خرید غذا هستند. با جستجو در نقشه می توانید نزدیکترین فروشگاه Migros یا Carforsa را در هر نقطه از ترکیه پیدا کنید.

بهترین زمان برای خرید از ترکیه

زمان خاصی برای حراج در ترکیه وجود ندارد اما بهترین زمان برای خرید از ترکیه در حراج های بهار و تابستان و پاییز و زمستان است. سال نو زمان خوبی برای خرید است در زبان ترکی کلمه Indirim به معنای حراج است اگر این کلمه را در ویترین فروشگاه مشاهده کردید به فروشگاه مراجعه کنید بهترین حراجی ها در استانبول در فصل زمستان است که گاهی تخفیف ها به 90 درصد می رسد.

از برندهای برتر خرید کنید

خرید از فروشگاه های مارک در ترکیه در حراج بسیار جذاب است. برندهای ترک مانند Mango، Mavi، LC Waikiki، Defacto برندهای ترکیه ای هستند که در طول حراج 30 تا 50 درصد تخفیف دارند. سایر برندهای معروف در شهرهای بزرگ ترکیه شعبه دارند. در عین حال می توانید مراکز خرید ارزان استانبول را بشناسید و آنها را برای خرید قرار دهید.

لباس راحت بپوشید

برای خرید در ترکیه، قطعا باید زمان زیادی را در مراکز خرید ترکیه بگذرانید. بهتر است برای این سفر کفش و لباس راحت بپوشید. همچنین بهتر است هر فردی یک بطری آب به همراه داشته باشد. مغازه های ترکیه معمولاً کولر آبی ندارند.

از زمان باز بودن مغازه ها مطلع شوید

فروشگاه های مواد غذایی ترکیه معمولا از ساعت 10 صبح تا 10 شب باز هستند. بهتر است صبح زود بیدار نشوید و قبل از خرید استراحت خوبی داشته باشید.

نگران غذا نباش

تمامی مراکز خرید ترکیه دارای رستوران ها و کافه های متنوع با قیمت های متفاوت هستند که می توانید برای ناهار به آن ها بروید.